Pet untuk dijual

10

Written on 9:57 PM by Amilrash

Pet untuk dijual...

Nama : Kokie
Umur : 2 minggu
Asal : Timur Leste
Harga : Nego

Seswei untuk ank2 dara yg kesepian yg memerlukan binatang peliharaan selain dr kucing

sesaper yg berminat leh hubungi untuk pertanyaan lanjut :

015-3322151



Roti Sedap

6

Written on 3:44 AM by Amilrash


Kepada sesiapa nak beli roti ni bolehlah contak saya k. Nampak jer roti ni cam seram.. tp hakikatnyer sedap berkrim tau hehehe:)

Thank cik Dida

2

Written on 10:34 PM by Amilrash


Thank for CIK DIDA kerana bg saya award. thank yaaa :)



Renungkan lah wahai manusia....

0

Written on 3:14 AM by Amilrash

Ada seorang manusia yang bertemu dengan setan di waktu subuh.
Entah bagaimana awalnya, akhirnya mereka berdua sepakat mengikat
tali persahabatan. Ketika waktu subuh berakhir dan orang itu tidak mengerjakan solat, maka setan pun sambil tersenyum bergumam, "Orang ini memang boleh menjadi sahabatku..!"

Begitu juga ketika waktu Zuhur orang ini tidak mengerjakan solat,
setan tersenyum lebar sambil membatin, " Rupanya inilah bakal teman
sejatiku di akhirat nanti..!"

Ketika waktu ashar hampir habis tetapi temannya itu dilihatnya masih
juga asik dengan kegiatannya, setan mulai terdiam...... Kemudian
ketika datang waktunya magrib, temannya itu ternyata tidak shalat juga, maka setan nampak mulai gelisah, senyumnya sudah berubah menjadi kecut. Dari wajahnya nampak bahwa ia seolah-olah sedang mengingat-ngingat sesuatu.

Dan akhirnya ketika dilihatnya sahabatnya itu tidak juga mengerjakan
shalat Isya, maka setan itu sangat panik.

Ia rupanya tidak bisa menahan diri lagi, dihampirinya sahabatnya manusianya itu sambil berkata dengan penuh ketakutan, "Wahai
sobat, aku terpaksa memutuskan persahabatan kita !"

Dengan keheranan manusia ini bertanya, "Kenapa engkau ingkar janji
bukankah baru tadi pagi kita berjanji akan menjadi sahabat ?". "Aku takut!", jawab setan dengan suara gemetar. "Nenek moyangku saja yang dulu hanya sekali membangkang pada perintah-Nya, iaitu ketika menolak
disuruh sujud pada "Adam", telah dilaknat-Nya; apalagi engkau yang
hari ini saja kusaksikan telah lima kali membangkang untuk bersujud
pada-Nya (Sujud pada Allah). Tidak terbayangkan olehku bagaimana
besarnya murka Allah kepadamu!", kata setan sambil beredar pergi.
:badgrin: :badgrin:

Penganti minyak itam

0

Written on 2:37 AM by Amilrash

Pengganti minyak hitam?

HANYA minyak masak berasaskan kelapa sawit sahaja boleh digunakan sebagai minyak hitam. – Gambar hiasan

HANYA minyak masak berasaskan kelapa sawit sahaja boleh digunakan sebagai minyak hitam. - Gambar hiasan

PERCAYAKAH anda bahawa minyak masak berasaskan minyak kelapa sawit boleh digunakan sebagai minyak pelincir untuk kenderaan anda?

Malahan sudah terdapat segelintir penduduk di Negeri Sembilan menggunakan minyak masak sebagai minyak pelincir atau minyak hitam untuk kereta mereka tanpa menghadapi sebarang masalah.

Pengurus Pemasaran Sekolah Golf Michael Ismail, Nik Safian Afzani Omar berkata, beliau telah menggunakan minyak masak yang dibeli pada harga RM2.50 sepaket untuk enjin kereta Kancilnya.

"Kancil saya menggunakan tiga liter minyak hitam. Jadi, saya tuang dua paket setengah minyak masak untuk menyamai kuantiti itu. Dahulu, kalau servis minyak hitam, saya berhabis sehingga RM130, tetapi sekarang kurang RM10," katanya.

Jika dahulu beliau menggunakan minyak hitam semi sentitik jenama Castrol, kini Nik Safian Afzani menggunakan 'minyak hitam' yang dibelinya dari sebuah pasar raya.

Menurutnya, selepas menggunakan minyak masak sebagai minyak hitam, suhu enjinnya sangat rendah dan meter suhu tidak pernah lebih dari satu takuk.

Nik Safian berkata, ketika menghantar kereta ke sebuah bengkel kenderaan untuk ditukar penapis minyak, pekerja bengkel tersebut terkejut apabila mendapati keretanya menggunakan minyak masak sebagai minyak hitam tetapi mengakui ini merupakan alternatif terbaik sebab harga minyak pelincir pada hari ini sudah naik.

Sementara itu, pencipta alat penjimat minyak kereta berasaskan gas hidrogen dan air, Hisham Abdullah, 43, turut menggunakan minyak masak sebagai minyak hitam untuk kereta Proton Iswaranya.

Beliau sudah menggunakan bahan itu setahun yang lepas dan mendapati tidak ada kesan negatif menimpa keretanya.

Bekas jurutera sebuah syarikat Jepun serta graduan dalam bidang ekonomi dan kejuruteraan dari Universiti Arkansas, Amerika Syarikat itu berkata: "Minyak kelapa sawit merupakan minyak paling sentitik, tetapi kita tidak tahu mengenainya."

Mekanik kereta, Mohd Tajuddin Jalil pula, mula mengetahui mengenai rahsia minyak masak sebagai ganti minyak hitam kira-kira dua tahun lalu selepas bertemu dengan seorang pakar minyak dari luar negara.

Sejak itu, beliau menggunakan minyak masak berasaskan kelapa sawit sebagai minyak hitam keretanya, malahan beliau mengenali 67 pengguna kereta di Negeri Sembilan yang menggunakan minyak masak sebagai pelincir enjin kereta mereka.

"Hanya minyak masak berasaskan kelapa sawit sahaja boleh digunakan sebagai minyak hitam. Jangan pakai minyak masak berasaskan jagung, sayuran atau kacang kerana minyak ini pada suhu sejuk akan menjadi beku," katanya.

Katanya, harga minyak hitam keluaran pelbagai syarikat kini meningkat dengan sebotol empat liter minyak hitam semi sentitik kini berharga RM160 dan minyak sentitik sepenuhnya, mencecah RM200.

Bagaimanapun, beliau menasihatkan orang ramai supaya menukar gasket kereta mereka kepada jenama yang lebih baik sebelum menggunakan minyak masak sebagai pelincir enjin kereta.

Kepada mereka yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai rahsia minyak masak boleh melayari http://ilmurahsia.name.my.



Brakes

0

Written on 2:07 AM by Amilrash

Brakes - Everything you Need to Know About Brake Pads, Rotors and Brake Lines


Your vehicle carries some pretty valuable cargo. Let's talk about a major safety aspect of your car, the braking system. The braking system on most people's cars goes unnoticed since it is "out of sight, out of mind." That is, until a problem crops up, which is usually in the form of the proverbial grinding when you push the brake pedal. What are the most common signs of brake failure?

  • Poor braking performance, (hard to stop the car)
  • Squealing or grinding noises during braking
  • Pulling to one side, or "grabbing"
  • Loss of brake pedal
  • Pulsation of the brake pedal during braking
  • Clicking noises during braking
  • Excessive drag during acceleration ("Anchors Away" Syndrome)
  • Lit ABS light for the antilock brakes

Let's take a look at these warning signs in more detail.

Poor braking performance can occur for a few reasons:

1. Crystallized brake pads and/or shoes: The brakes have become hardened from heat and are no longer effective at grabbing and stopping the rotation of the brake drum or rotor. This condition usually occurs after the brakes have been overused, either because of excessive panic stops or "riding of the brake." The braking material must be soft enough to wear and grab hold of the drum or rotor to stop the car. Excessive overheating hardens the braking material and consequently, the brakes become ineffective.

2. Oil or grease soaked brakes can affect braking. Oil from the rear differential or front transaxle can get on the brakes from an oil seal that might have failed. Grease from a failed rubber boot on a front end component (such as a ball joint or tie rod) can find its way onto the brakes and cause this symptom as well.

3. Loss of power assist from the power brake booster is another cause of poor braking performance. It can occur due to a loss of engine vacuum, or deterioration of the vacuum brake booster diaphragm.

4. "Hot Spots" on the brake drums or rotors are hardened spots in the metal makeup of the drum or rotor that form from excessive overheating of the brakes. They resist the natural wear of the friction material (brake pads and shoes) that must take place during the braking process, consequently loss of braking power takes place. The pads and shoes have nothing to grip.

Squealing or grinding noises coming from the brakes: This is usually an indication of worn or glazed brake pads. The squealing noise comes from wear indicators, which come in contact with the brake rotor when the brake pads are worn to the point of needing replacement. This design "tells" you that it's time to check the brakes. Unfortunately, most people wait until they hear the grinding, which means that the brakes have ground through the wear indicators and into the rotors. If you hear squealing, get your brakes checked! Waiting for the grinding noise will cost you money! There are no wear indicators on the rear brakes. Have them checked every six months or when you have the tires rotated. NOT when you hear the grinding! Procrastination has financial consequences.

Pulling or Grabbing to One Side: This can happen for a number of reasons. Pulling can occur from maladjustment of the brakes, a frozen brake, brake fluid leakage, frozen emergency brake cables, or oil/grease leakage on the brake shoes or pads.

Loss of Brake Pedal: This condition is usually a result of brake fluid leakage due to failure of a brake hose or a rusted metal brake line, a worn wheel cylinder or brake caliper, or a worn master cylinder. A simple "once over" of the system will reveal what's going on.

Pulsation of the Brake Pedal: The cause of this condition is simply heat and wear. Heat and mechanical wear thin out the brake rotor or drum which causes warping. This warping translates into a pulsation (up and down motion) of the brake pedal while applying the brakes. In this case, re-machining or replacement is the answer. Make sure you have the brakes checked for wear if they are pulsating, because they are usually worn beyond their serviceable life when they get to this point and replacement would be in order.

Clicking Noises During Braking: This has been a problem ever since disc brakes came on the scene. The disc brake pads are held in place by pressure from the caliper against the brake rotor. It's somewhat of a loose fit. The factory installs "anti-rattle" devices to stop movement of the brake pads, which will stop the clicking noise. These devices are made of spring steel. Over time they become brittle and break, allowing the brake pad to ride loosely in its seat, causing rattling and/or clicking during braking.

Excessive Drag During Acceleration: Ever feel like someone "threw the anchor out" during acceleration? Maybe it's because the emergency brake cables are frozen due to rust buildup and are not releasing. A simple way to avoid this is to use your emergency brake! Remember this very simple rule ... "If you don't use it, you loose it!"

Lit ABS Light: A plethora of cars with antilock brakes experience a lit ABS light. In this case, have the wiring harnesses and electrical plugs leading to the wheel speed sensors checked for wear and corrosion. These electrical components are subjected to environmental conditions. Consequently, they suffer wear from exposure and might need replacement or repair.

There you have it! Check your brakes every six months to avoid unpleasant surprises. High dollar brake work can be "head off at the pass" simply by keeping a watchful eye on your brakes.

'Til next time ... Keep Rollin'


Tip Untuk Menukar Tayar Kereta Anda

3

Written on 3:40 AM by Amilrash

Image
Ada segelintir di antara kita telah mengetahui perkara ini, tapi bagi mereka yang belum gunakan ini sebagai panduan. Saya pun tak tahu ini kali berapa ader yang post pasal tayar...anggaplah ini sebagai ilmu.

1. Mula-mula pilih saiz yang sesuai dengan keupayaan kereta kita. Kalau Sentra standard, dan kita hendak menggunakan sport rim, cukuplah setakat saiz rim 16 inci. kerana jika kita menggunakan saiz 17 inci, kekuatan pecutan kereta akan menurun, speedometer tidak merekodkan bacaan yang tepat, kesemua peralatan penyerap hentak akan lebih pendek jangkahayatnya dan yang paling penting, minyak akan lebih sedikit.

2. Selepas mendapat saiz yang sesuai, cuba perhatikan di bahagian tepi tayar. Terdapat satu rangkaian nombor yang seperti dicetak tenggelam ke permukaan tepi tayar. Sebenarnya rangkaian nombor ini memberikan kita maklumat mengenai tarikh tayar di kilangkan (minggu dan tahun) dan batch pengeluaran di kilang. Jadi apabila tayar tidak memenuhi spesifikasi , maka senang bagi pihak pengeluar menarik balik tayar di pasaran. Maklumat ini kita boleh gunakan untuk tujuan keselamatan. Mengikut piawaian tayar antarabangsa, tayar hanya boleh bertahan selama 2 tahun selepas di kilang (selepas tempoh itu getah tayar akan mati (keras) dan tidak selamt digunakan). Saya beri contoh rangkaian nombor yang ada 4001 bermaksud tayar tersebut di kilang pada munggu ke 40 tahun 2001 dan tarikh expired tayar tersebut sepatutnya minggu ke 40 tahun 2003. Jadi sekiranya kita dapat ada kedai yang menjual tayar dengan harga yang luarbiasa murahnya, cuba periksa tarikh tayar tersebut di kilang, mungkin tayar tersebut adalah tayar yang telah tamat tempoh penggunaannya. Dari pengalaman yang pernah diceritakan kepada saya, tayar yang telah tamat tempoh ini akan lebih senang meletup semasa kelajuan tinggi.

3. Tentang saiz tayar, cuba perhatikan rangkaian nombor dan huruf yang tercetak timbul di permukaan tepi tayar. Biasanya seperti contoh ini 205/50 VR 16 maksudnya, tayar itu mempunyai kelebaran 205 mm, ketebalan tayar (dari rim ke permukana jalan) adalah 50 % dari kelebaran 205 mm, dan untuk kegunaan rim bersaiz diameter 16 inci. Huruf VR bermaksud, tayar tersebut sesuai untuk kelajuan sehingga 240 km/j tanpa menjejaskan kekuatan dan ketahanan tayar. Sekiranya dipandu lebih dari kelajuan tersebut, sifat fizikal akan berubah dan besar kemungkinan tayar tidak lagi berfungsi dengan baik.

4. Tentang jenis tayar pula, kebanyakkan kita lebih suka memilih tayar import terutama dari Japan. Harganya lebih mahal dan dikatakan lebih lembut. Memang benar, tayar seperti michelin, yokohama, falken etc. lebih lembut kerana, tayar tersebut dibuat berdasarkan iklim sederhana yang kurang panas dan apabila digunakan di Malaysia yang sememangnya panas terik, tayar tersebut akan mempunyai jangkahayat yang pendek (cepat habis bunganya). Kebisingan tayar adalah bergantung kepada bunga tayar. Lebih senyap sesuatu tayar, maka lebih rapat bunga tayarnya dan tidak sesuai untuk permukaan jalan yang basah. Lebih bising tayar, lebih mencengkam dan sesuai pada permukaan yang basah. Jadi kalau kita hendakkan tayar yang senyap, kita terpaksa lebih berhati-heti semasa hujan.


5. Tayar sepatutnya di tukar kedudukannya setiap 3 bulan. Caranya, tayar depan kiri ditukarkan ke kanan belakang dan tayar depan kanan ditukarkan ke kiri belakang (untuk 4 tayar sama saiz). Lebih baik sekiranya tayar simpanan/ganti juga di masukkan ke dalam rotation tukaran tayar. Caranya, masukan tayar ganti ke kanan belakang, belakang kanan ke depan kanan, depan kanan ke belakang kiri, depan kiri ke dalam boot ganti, belakang kiri ke depan kiri. Semua rotation ini bergantung kepad jenis kereta, sistem pacuan dan sistem suspensi kereta.

6. Jika kita perhatikan bunga tayar selepas beberapa lama. Bunga mula menghaus. Sekiranya kadar kehabisan bunga di bahagian tepi kiri kanan tayar lebih cepat berbanding di bahagian tengah, ini bermaksud selama tekanan tayar adalah kurang dari yang sepatutnya. Sekiranya bahagian tengah lebih cepat haus, maksudnya tekanan terlalu tinggi. Sekiranya haus di bahagian luar sahaja, tayar kita terlalu mencapah ke dalam dan jika haus bahgian dalam sahaja, tayar kita terlalu mancapah ke luar (alligment tayar perlu dibetulkan). Sekiranya bunga tayar yang haus tidak sekata (turun naik), maka absorber kita perlulah diganti.

Sekian

Tip Menjimatkan Minyak Kereta Anda!!

0

Written on 3:37 AM by Amilrash

Pengalaman untuk dikongsi bersama-sama agar
dapat membantu ketika kenaikan harga petrol
meningkatkan kos sara hidup.
Ceritanya dimana adik ipar saya dapat menjimatkan
petrol dengan begitu menakjubkan.
Caranya begitu mudah di mana apabila kita
mengisi minyak selalunya kita akan menekan
"Alat Pengepam Minyak" pada nozzle pam tersebut
secara maksima (genggaman maksima) untuk pengisian yang cepat.
Tetapi apa yang perlu dilakukan sekarang adalah
dengan menekan nozzle minyak tersebut secara
minima yang boleh dan anda akan menunggu
agak lama untuk pam tersebut berhenti mengikut
jumlah wang yang dibayar.
Dengan meluangkan sedikit masa sahaja adakah anda
PERCAYA bahawa penjimatan tersebut adalah luar
biasa. Sebagai contoh sebelum ini pada setiap
RM10.00 petrol saya akan mendapat perjalanan
sejauh 100km sahaja(untuk perjalanan di dalam bandar).
Selepas mencuba kaedah di atas,saya tidak menyangka
bahawa perjalanan saya kini kepada 150 km dengan
kadar RM10.00 juga.
Setelah mencuba pada beberapa jenis petrol
(Shell/Petronas/Caltex/Projet dll) memang ada
kebenarannya.
Saya telah bertanya kepada yang arif tentang
petrol, dan memang benar jika anda mengisi
minyak pada tahap mengepam yang maksima,
petrol tersebut akan bercampur dengan gas.
(lebih banyak gas daripada petrol). Pada
kadar yang minima pula hanya petrol sahaja
yang akan dipamkan ke dalam tangki kereta
kita. Pada kadar sederhana setengah minyak
setengah gas lah agaknya.
Mengapa tidak kita mencuba dalam keadaan
sekarang di mana harga petrol kian meningkat...
(Terdapat andaian yang mengatakan : WALAUPUN
KERAJAAN PERNAH MEWAJIBKAN SELF-SERVICE "LAYAN
DIRI" DI PAM MINYAK SUATU MASA DAHULU -
Sehinggakan ramai bangla pam minyak diberhentikan
kerja - TAPI, KINI TAUKEH2 KEDAI MINYAK KEMBALI
MENYEDIAKAN PEKERJA UNTUK TOLONG ISI MINYAK
PADA KENDERAAN ANDA + SELAIN MENCUCI CERMIN
DEPAN, BELAKANG KERETA ANDA, KAN? ...
SEBABNYA : TAUKEH KEDAI MINYAK TERSEBUT MAHU
"Minyak di pam secara cepat agar mereka
lebih untung!" ........)
Tip Tambahan :
Pensyarah saya di UiTM Shah Alam pernah memberitahu
tip tentang "masa sesuai" untuk mengisi minyak kenderaan :
1. Lebih baik isi minyak pada waktu malam atau awal pagi,
untuk mengelakkan minyak bercampur dengan wap air (wap
air yang terjadi apabila suhu panas C° di dalam tangki
besar - yg. terletak di bawah kedai minyak). Petrol yang
bercampur air PASTINYA cepat merosakkan enjin kenderaan anda.
2. Cuba kurangkan mengisi minyak pada waktu PANAS TERIK
/SIANG HARI kerana wap air paling banyak pada waktu ini,
tetapi jika tidak boleh dielakkan, cuba isi minyak seminimum
yang boleh, sekadar sesuai untuk kegunaan anda, agar anda
boleh isi semula pada waktu malam hari.
Selamat Mencuba.Semoga Berjaya.

Lawak 3 suku

4

Written on 9:11 PM by Amilrash

Lawak 3 suku

Ani oh Ani...

Ani merupakan seorang dara yang cantik lagi rupawan. Kira dalam kampung, dialah Miss Kampung. Tapi sayangnya sewaktu dia kecik, Ani telah jatuh dari katil tidur lalu otaknya sekarang tak seimbang. (otak senget)

Satu hari Ani telah disuruh oleh emaknya untuk membeli kelapa. Lalu dia pun pergi ke kedai Pak Mat. Pat Mat walaupun usianya dah lanjut tapi masih "gagah dan kuat".(viagra+tongkat ali)
Setibanya di kedai Pak Mat, terdapat beberapa lagi pemuda-pemuda kampung yang tengah lepak kat situ.

Ani : Kelapa satu biji...parut buang kulit.
Pak Mat : nak buat ape dengan kelapa ni
Ani : tak tahu mak suruh beli
Pak Mat : hari ni Pak Mat rasa murah hati...kalau Ani dapat panjat pokok kelapa dan ambik kelapa tu...pak mat kasi free.

Ani dengan ghairah memanjat pokok kelapa tu. Pak Mat dan pemuda-pemuda kampung yang lepak kat situ pun mengerumuni di bawah pokok kelapa tu. Mereka pandang ke atas dengan penuh berahi.
Oleh kerana syiok sangat, Pak Mat suruh Ani turun naik pokok kelapa tu beberapa kali untuk ambil beberapa biji dia nak.

Ani pun pulang ke rumah dengan senang hati membawa kelapa parutnya dan beberapa biji lagi. Tiba di rumah, emak Ani terperanjat kenapa banyak sangat kelapa.

Mak Ani : Ani..apasal banyak sangat kelapa
Ani : ni hari pak mat kasi percuma kalau Ani sendiri yang panjat pokok dan ambil kelapa-kelapa tu. Pandai kan Ani mak.
Mak Ani : ANNNIIIIII maknya menjerit...diorang tu semua nak tengok seluar dalam kau...sebab tu dia kasi free
Ani : Yeke mak?....eh ...eh...nasib baik ani tak pakai seluar dalam.......


SUMPAH JADI BATU

Pada satu petang tiga orang budak bermain sorok2. Dua orang menyorok
dan seorang lagi mencari kedua rakannya. Dua orang budak menyorok di
belakang bilik air dan kebetulan ketika itu seorang wanita sedang
mandi berbogel.Secara tak sengaja dua orang budak ini ternampak
wanita tersebut. Beberapa minit kemudian salah seorang drpd budak
itu menjerit dan lari lintang pukang. Setelah jauh dari tempat itu
kawannya bertanya "Mengapa engkau lari??.."Uuuhh..mak aku pernah
cakap kalau kita mengintai perempuan mandi nanti kita kena sumpah
jadi batu."...masa kita tengok perempuan tadi aku rasa ada benda
keras, sebab itulah aku lari...,"jawabnya.


Bodoh Piang punya laki

Amat pulang dari kerja satu petang dan terdengar suara isterinya dalam bilik mengerang. Dia berlari naik ke bilik dan melihat isterinya terlantar di katil berpeluh tanpa pakaian. "Kenapa ni sayang?" tanya Amat. "I diserang sakit jantung", jawab isterinya. Salman berlari ke bawah untuk menalipon doktor tapi belum sempat dia talipon, anaknya yang berumur 5 tahun berlari datang dan berkata, "Papa, acik Amid ada bawah katil ayah tak pakai suar." Amat mula naik angin dan naik semula ke biliknya. Memang betul Amid jiran mereka ada di bawah katil tanpa pakaian. Amat menarik Amit keluar dan berkata, "Lahanat kau Mit, isteri aku kena sakit jantung. Kau pulak cuba menakutkan anak aku ye?"


KEMBAR TIGA

Pada suatu malam, seorang isteri mengadu sakit perut kepada suaminya. Dia risau akan kandungannya yang menginjak usia. Doktor mengesahakan bahawa beliau akan melahirkan bayi kembar tiga.Sambil mengusap usap perutnya yang terasa tendangan tendangan dari bayi bayi dalam kandungannya itu sambil tersenyum kepada suaminya....

Bayi dalam kandungan.....

Tiga bayi kembar dalam perut ibu ini bertanya cita-cita masing-masing...

"Abang Sulung cakap" : Abang nanti nak jadi pegawai TNB sebab dalam perut ibu gelap.

"Adik kedua cakap" : Angah nak jadi pegawai JBA sebab dalam perut ibu banyak air....

"Adik Bongsu pulak cakap'' : Adik nak jadi POLIS BRANCH sebab nak siasat siapa budak kepala botak yang asik keluar masuk kat dalam perut ibu pastupancut air kat kiter bertiga.Hampeh betul budak botak tuh.....

Lawak Tak Best

0

Written on 9:10 PM by Amilrash

Malam Pertama

Malam Pertama Pasangan muda yang sama-sama masih perawan akhirnya
menikah.
Masing-masing gugup ketika menghadapi malam pertama, namun tidak
ada yang mau mengaku atau bertanya kepada pasangannya tentang apa yang
harus dilakukan.

Didera kebingungan, si pengantin lelaki bertanya kepada ayahnya
"Ayah, apa yang harus saya lakukan?"
"Telanjanglah dan naik ke tempat tidur", jawab ayahnya.

Kemudian ia melakukan apa yang disarankan ayahnya.
Si pengantin perempuan terperanjat setengah mati melihat kelakuan
suaminya, ia kemudian bertanya kepada ibunya.
"Telanjanglah dan ikutlah suamimu", saran ibunya.

Setelah perempuan itu telanjang dan berbaring beberapa lama, si
pengantin lelaki pergi ke luar bilik dan bertanya lagi kepada ayahnya,
"Apa lagi yang harus saya lakukan?" lalu ayahnya menjawab,
"Lihatlah tubuh isterimu. Kemudian masukkan bahagian tubuhmu yang
paling keras ke tempat isterimu kencing!"

Beberapa saat kemudian, giliran si pengantin perempuan bertanya
kepada ibunya.
"Apa yang harus saya lakukan?"
Ibunya balik bertanya, "Apa yang sedang dilakukan suamimu?"
Setengah mengeluh si pengantin perempuan berkata,
"Ia sedang membenamkan kepalanya ke dalam mangkuk tandas!"